Produkter og tjenester

Hovedformålet med våre produkter og tjenester er at det skal skape gjensidige verdier for begge parter. Ta gjerne en nærmere titt her for å lære mer om hva våre tre hovedkategorier inneholder og hvordan vi kan bidra positivt i din bedrift.


En driftsavtale med Presto IT kan innebære alt fra at vi forplikter oss til å ta ansvar for nødvendig drift av servere og infrastruktur, til at vi tar totalansvaret for kundens IT-drift, på lik linje med en intern IT-avdeling. Les mer
 

ASP betyr at all informasjon og programvare er lagret på et eksternt serverrom driftet av Presto IT. Dette vil drastisk redusere krav til kundens IT-park og samtidig øke sikkerhet og brukermuligheter. Les mer
 

Presto IT utfører også konsulenttjenester på timebasis. Er det noe dere trenger hjelp til, problemer som skal løses eller ren rådgivning stiller Presto IT opp på kort varsel.
Les mer

Hvordan gagner et samarbeid dere?
Fordelen av å outsource IT-driften kan deles opp i tre:

Kostnad
Alle kostnadene assosiert med en egen IT-avdeling/ansatt er vanligvis langt høyere enn det vil være å outsource tjenesten. Ved å samle flere bedrifters IT-behov under samme tak vil det oppstå stordriftsfordeler både med tanke på rasjonalisering og kunnskapsakkumulering. Vår intensjon er at dette skal komme kunden til gode.

Ekspertise
Med IT-drift som det primære fokusområde innehar Presto IT meget høy kompetanse som kommer kundene til gode, både når det gjelder daglig drift så vel som fremtidige muligheter gjennom nyvinninger innenfor teknologien.

Tid
Ved å samle alle IT-relaterte utfordringer på ett sted og under ett telefonnummer kan man rette all sin fokus på hva som er bedriftens kjernevirksomhet.